Рекомендації щодо використання контенту в підручниках

Внаслідок війни деякі діти можуть гостро реагувати на певні слова або ситуації. Ми маємо бути максимально обережними з контентом, який їм пропонуємо. Дитяча та сімейна психологиня Світлана Ройз проаналізувала деякі підручники та надала рекомендації вчителям щодо роботи з ними.

«Минулого навчального року до мене часто зверталися родини й учителі учнів молодшої школи. Під час читання деяких текстів у дітей ставалися напади тривоги, істерики й панічні атаки. Після цього я вирішила проаналізувати навчальну літературу й зробити примітки до підручників, щоб учителі могли одразу бачити, у чому варто бути обережними, а де краще в опрацюванні текстів чи в додаткових завданнях змінити акценти, щоб уникати стигматизації, і запропонувала те, що може допомогти дітям та дорослим уникнути ретравмування», — прокоментувала Світлана Ройз у передмові.

Ці книжки були видані до повномасштабного вторгнення і не враховують певні чутливі моменти. Але на уроках вчителі можуть коригувати програму за потреби: замінювати якийсь текст, не пропонувати певне завдання, трансформувати запитання до обговорення тощо.

Крім цього, порадами можуть користуватися видавці й автори, які зараз працюють над новими підручниками. Ці рекомендації створювалися з повагою й підтримкою для дітей і дорослих. Вони допоможуть створити такі підручники, які відповідатимуть потребам різних груп учнів і сприятимуть якісному освітньому процесу.

Готуючи рекомендації, Світлана Ройз консультувалася з іншими спеціалістами й спеціалістками та дякує колегам з Національної психологічної асоціації Валерії Палій, Лідії Чорній та Ілоні Рашковській за їхню експертизу. Усі рекомендації Світлана надіслала у видавництва й отримала подяку та пропозицію співпраці від деяких із них.

Сайт МОН України

Новини
Про результати громадського обговорення проєкту «Про зміну типу та перейменування комунального закладу «Безруківський ліцей» Дергачівської міської ради»
02.06.2025 11:08
Пропонуємо ознайомитися із результатами громадського обговорення проєкту «Про зміну типу та перейменування комунального закладу «Безруківський ліцей» Дергачівської міської ради»
Про результати громадського обговорення проєкту «Про зміну типу та перейменування комунального закладу «Прудянський ліцей» Дергачівської міської ради»
02.06.2025 11:05
Пропонуємо ознайомитися із результатами громадського обговорення проєкту «Про зміну типу та перейменування комунального закладу «Прудянський ліцей» Дергачівської міської ради».
Проєкт розпорядження
28.05.2025 16:03
Пропонуємо ознайомитися із проєктом розпорядження про зміну типу та перейменування Комунального закладу «Токарівський ліцей» Дергачівської міської ради Харківської області