Школи Харківського та Богодухівського районів отримали рекомендації щодо покращення дистанційного навчання. Їх розробили фахівці Державної служби якості освіти — перед тим вони провели моніторинг онлайн-занять, завдяки чому змогли оцінити рівень освіти у воєнний період.
Про це Суспільне Харків розповіла представниця Держслужби якості освіти Світлана Вольянська.
Онлайн-уроки з української мови для шестикласників проводить Дмитро Кіяшко. Він викладає у Дергачівському ліцеї №2 на Харківщині.
"Я використовую PowerPoint та Canva. Також ми для української мови працюємо на інтерактивних дошках. Дошку Miro можна використовувати. Діти можуть туди долучитися і самостійно щось зробити. Вставити той же член речення або підкреслити його", — говорить вчитель.
"Особливо класно це використовувати під час гуртової роботи, коли в групи об’єднуються по три-чотири учні. Вони самостійно виконують якесь мікрозавдання під час уроку", — каже Дмитро Кіяшко.
Покращити якість викладання за допомогою цифрових технологій — одна з рекомендацій Держслужби якості освіти. У лютому фахівці перевіряли, як проходить дистанційне навчання у ліцеї, говорить його керівниця Інна Гаплєвська.
"Саме таким чином програми дозволяють здійснити індивідуальний підхід до кожного учня. Це демонстрації, таблиці, графіки, різні ігри", — каже в.о. директорки Дергачівського ліцею №2.
На початок війни у ліцеї було 620 учнів, нині — 596. Також у навчальному закладі навчається 20 учнів з Куп’янського району. За кордоном нині перебувають 160 учнів, каже керівниця ліцею.
"Для них ми створюємо окремі плани, програми та тематичні завдання. Вони їх виконують і надсилають вчителю, який їх оцінює. Також проводимо консультації. Коли навчання закінчується — плануємо у вечірній час. Вчитель підключається і може учню пояснити та розказати матеріал, щоб він не тільки самостійно його опрацьовував, а й за допомогою вчителя", — розповідає Інна Гаплєвська.
За її словами, всіх 40 вчителів ліцею забезпечили комп’ютерами.
"20 вчителів отримали хромбуки, що дало їм можливість впроваджувати цифрові технології, бо там є спеціальні ресурси для цього. Вчителям також дозволили використовувати для дистанційної роботи НУШівську техніку", — розповідає Інна Гаплєвська.
Ще одна рекомендація Держслужби якості освіти — використовувати онлайн-журнал. Доступ до нього мають вчителі, учні та батьки, каже Гаплєвська.
"Державною службою якості було рекомендовано вжити заходів щодо підвищення цифрової грамотності вчителів. Проводити фізкультхвилинки, вправи для збереження зору та постави", — говорить керівниця ліцею.
За її словами, 85% вчителів вже отримали сертифікати про цифрову грамотність, покращення та підвищення кваліфікації. А учням з малозабезпечених сімей видали 19 планшетів.
Після перевірки ліцею запропонували взяти участь в проєкті AR Book. Це платформа для вчителів та шкіл, що дозволить "розширити можливості ліцею в освоєнні цифрових технологій".
"Можна використовувати готові уроки та економити час при підготовці до них. Там є конструктор з десятками функцій та можливістю використовувати різні формати, створювати інтерактивні та захопливі заняття за допомогою AR та 3D. Вже визначені шість класів і вчителі, які братимуть участь у проєкті", — розповідає Інна Гаплєвська.
Для підвищення рівня цифрової грамотності вчителів фахівці рекомендують організовувати різноманітні заходи, говорить представниця Держслужби якості освіти Світлана Вольянська.
"Наприклад, майстер-класи або тренінги, й залучати до їх проведення тих викладачів, які опанували й вільно володіють інформаційно-комунікаційними технологіями", — розповідає Вольянська.
"Звертаємо увагу на те, щоб на сайтах закладів освіти була доступна інформація для батьків і учнів щодо організації дистанційного навчання. Також зазначаємо, що уроки треба проводити з урахуванням компетентного підходу. Особливої уваги потребує оцінювання досягнень учнів. Воно має бути обов’язковим", — каже представниця Держслужби якості освіти.
За її словами, фахівці виявили проблеми до академічної доброчесності, тому що складно контролювати виконання контрольних робіт.
"Можна виконувати контрольні роботи в Zoom, коли включається застосунок, вчитель бачить обличчя кожної дитини, що вона виконує роботу самостійно. Близько 80% вчителів пройшли різноманітні безплатні курси щодо опанування інформаційно-комунікаційних навичок за останні два роки. Але є частка викладачів, яким важко це опанувати", — говорить Світлана Вольянська.
За два місяці служба промоніторила дистанційне викладання у Харківському й Богодухівському районах області. Фахівці відвідали понад тисячу уроків, говорить Вольянська. За її словами, до кінця навчального року моніторинг проведуть у Красноградському та Лозівському районах.
"На сьогодні з 705 шкіл області 50 не відновили навчальний процес, це у Куп’янському районі. Учнів розподілили по інших навчальних закладах області та України", — каже Вольянська.