Внаслідок війни деякі діти можуть гостро реагувати на певні слова або ситуації. Ми маємо бути максимально обережними з контентом, який їм пропонуємо. Дитяча та сімейна психологиня Світлана Ройз проаналізувала деякі підручники та надала рекомендації вчителям щодо роботи з ними.
«Минулого навчального року до мене часто зверталися родини й учителі учнів молодшої школи. Під час читання деяких текстів у дітей ставалися напади тривоги, істерики й панічні атаки. Після цього я вирішила проаналізувати навчальну літературу й зробити примітки до підручників, щоб учителі могли одразу бачити, у чому варто бути обережними, а де краще в опрацюванні текстів чи в додаткових завданнях змінити акценти, щоб уникати стигматизації, і запропонувала те, що може допомогти дітям та дорослим уникнути ретравмування», — прокоментувала Світлана Ройз у передмові.
Ці книжки були видані до повномасштабного вторгнення і не враховують певні чутливі моменти. Але на уроках вчителі можуть коригувати програму за потреби: замінювати якийсь текст, не пропонувати певне завдання, трансформувати запитання до обговорення тощо.
Крім цього, порадами можуть користуватися видавці й автори, які зараз працюють над новими підручниками. Ці рекомендації створювалися з повагою й підтримкою для дітей і дорослих. Вони допоможуть створити такі підручники, які відповідатимуть потребам різних груп учнів і сприятимуть якісному освітньому процесу.
Готуючи рекомендації, Світлана Ройз консультувалася з іншими спеціалістами й спеціалістками та дякує колегам з Національної психологічної асоціації Валерії Палій, Лідії Чорній та Ілоні Рашковській за їхню експертизу. Усі рекомендації Світлана надіслала у видавництва й отримала подяку та пропозицію співпраці від деяких із них.